lördag 11 augusti 2012



Mitt första blogginlägg – hur ska jag skriva det…? Det känns faktiskt som ett sorts ’stage dive’ ut i cyberrymden. Ska jag väga mina ord på en våg av guld, eller ska jag bara sätta på lite skön musik och låta ’hjärtat flöda’? Jag väljer det sistnämnda och hälsar just dig välkommen hit!

Lena Hugosson – en blogg, kanske du tänker. Jag vägen hit har inte varit självklar, men efter mycket uppmuntran från kära vänner har jag nu tagit steget att välja detta forum för att dela med mig av det som inspirerar mig och ger mig ny energi. Min förhoppning är att detta ska på ett eller annat sätt sprida sig vidare och smitta av sig på eventuella läsare.

Bloggen har jag som du ser gett namnet ’my Haven’, min oas. Jag bestämde mig för det namnet bara för en vecka sedan då min man ledde söndagens gudstjänst. Han pratade om att vi alla behöver våra oaser där vi kan andas ut och insupa ny energi. Jag kan bara instämma och jag har under de senaste åren insett vikten av att hitta en eller flera sådana.

Mina oaser har nästan uteslutande med någon form av skapande att göra. Det kan t.ex. vara att sätta en pensel i handen, men framför allt att sätta mig bakom min symaskin med famnen full av vackra tyger. Jag är fast biten av quiltning och lappteknik och det blir nog först och främst detta jag kommer att dela med mig av på den här bloggen.

Än en gång känn dig varmt välkommen!

3 kommentarer:

  1. Heja Lena!
    Så snygg din sida är, passar perfekt till det vackra du skapar!!
    Patric

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Patric och va kul att du tittade in!

      Radera
  2. Jag tycker oxå om din fina sIda!
    Du är så duktig min vän! Kram Tina<3

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!