söndag 30 september 2012

Det går framåt!



Precis i början av denna blogs existens berättade jag om hur vår gamla bod från slutet av 1800-talet gav plats åt en kommande odlingsoas. Även om alla lediga stunder inte lagts på detta projekt, har många timmar ägnats åt att flytta jordhögar, bära sten och kratta. Nu börjar det faktiskt likna något!


För några helger sedan byggde vi några odlingsbänkar. Det var en sån där underbar höstdag då solens strålar fortfarande värmde och en T-shirt var gott nog. Helt enkelt en ypperlig dag att snickra odlingsbänkar och dricka kaffe i det gröna.


Vi har också lyckats flytta några buskar och planterat humle. Bågen som är satt en bit framför växthuset är tänkt att bli en sorts humleport in till ’växtriket’. På höger sida av plattorna kommer jag till våren att plantera lavendel. Min förhoppning är att det ska dofta underbart varje gång jag sveper förbi plantorna… Amerikanska blåbär, jordgubbar, hallon och vita vinbär är också något som vi satt ner i jord nu på höstkanten. Hoppas de rotar sig och ger oss en god skörd nästa sommar!


Det röda huset som här skymtar i bild är ett steg närmare min absoluta dröm. Mer om detta framöver…


Ha en skön söndagkväll!


1 kommentar:

  1. wow, så fint ni har gjort det! Nu blir jag nästan lite avundsjuk, och väldigt sugen på att försöka göra något med vår trädgård! KRAM...

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!