torsdag 6 september 2012

Hej symaskin, ska vi ’va’...



Blev sugen på att skapa något och hittade både lite tid och lite tyg. Min själ njuter och fylls med ny energi.


Det här mönstret av Amanda Murphy har jag använt mig av några gånger, men jag tycker fortfarande om att sy efter det. Däremot är det första gången jag har lite mer färg istället för toner i beige och vitt. Kudden är inte färdig än, men jag tänkte jag kunde dela med mig lite av processen dit.


Igår sydde jag också färdigt en kudde i lite maritimt tema. Blomman kallas ’dresden plate’ och är jätterolig att göra!


Just nu har jag har ingen speciell tanke med kuddarna, det är mest roligt. Däremot kommer vi ha en hantverksutställning i Pingstkyrkan, Landsbro den 7 oktober. Kanske kan de få följa med dit om de är snälla…


Skriv förresten upp datumet och kom förbi en sväng till kyrkan. Det vore kul att ses, dessutom kommer det finnas gott fika att köpa! Låt mig bara få återkomma med tidpunkt.

Ha en god kväll!


2 kommentarer:

  1. vilka fina kuddar... och jag är så imponerad av att du kan hålla reda på alla de där små lapparna! :-)
    Kram...

    SvaraRadera
  2. Vad fina hjärtanen är! Jag älskar hjärtan :)

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!