torsdag 13 september 2012

När skymningen faller…



Jag formligen ÄLSKAR doftljus och framför allt Yankee Candles. Det kanske låter lite fånigt, men för mig är det höjden av livskvalité att tända ett sådant ljus när skymningen har lagt sig utanför knuten.

Det ger en känsla av ro och lugn och på något sätt signalerar det att man nu får varva ner och ’softa’ lite.


Duken som ligger under ljuset sydde jag för några veckor sedan. Dels är den sydd av små lappar, som sedan är quiltade med en teknik som heter frihandsquiltning. Mycket kan önskas angående perfektionen men det är fantastiskt roligt och utmanande och jag utvecklas sakta men säkert för varje stygn.


ps. Tack för alla uppmuntrande ord jag fått om bloggen. Det värmer och gör mig lyrisk att jag lyckats inspirera några av er...

2 kommentarer:

  1. Visst är det mysigt att få tända lite ljus nu när det går mot höst... doftljus är härligt!

    SvaraRadera
  2. Yankee Candles är underbara! Jag är så glad att de säljs i Sverige nu. Den lilla löpare är väldig söt med!

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!