söndag 16 september 2012

Varför Texas av alla ställen?

Ett av mina första överkast. Kunde inte motstå dessa glada färger!

Efter ett av mina tidigare inlägg om att jag i oktober kommer att åka till Houston Texas, har jag flera gånger fått frågan: ’Varför just dit av alla ställen?’ Tänkte jag nu skulle ägna några minuter åt att ge en liten förklaring.

När jag för ett par år sedan fick upp mina ljusblå för quiltning, började jag så smått följa några bloggar som handlar om just detta intresse. När flera av dessa bloggskribenter helt plötsligt började skriva om hur de förberedde sig för dagen med stort D, höjdes mina ögonbryn. Allt eftersom jag la ihop pusslet, förstod jag att det var en stor quiltmässa på gång. Jag visste inte ens att något sådant existerade!

När jag sedan under mässans gång fick statusuppdateringar på bloggarna om vad som hände på mässan bara insåg jag att – till en sådan mässa ska jag åka någon dag! Det fanns bara inget annat alternativ. Jag surfade mig fram till att de planerade att hålla en sådan mässa Houston i oktober månad. Min hjärna gick igång på högvarv.

Det började naturligtvis som en högt önskad dröm, men allt eftersom insåg jag att denna dröm kunde bli verklighet. Och där är jag nu...

Det finns mycket mer att berätta, men tror jag stannar just här och sparar lite tills en annan gång.

Memento vivere!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En liten kommentar värmer hjärtat!