onsdag 3 oktober 2012

Det röda huset…


När vi i våras fick förfrågan om att köpa vår granntomt, var vår första tanke: ’Vad ska vi med det till? Det känns som vi har jobb så det räcker ändå!’ Men allt eftersom tiden gick kändes denna tanke mer och mer rätt – rent av en början på en dröm. Tomten består av två olika bostadshus, båda byggda runt sekelskiftet. Det ena har vi tänkt att hyra ut, och det andra… mmm, det andra ska bli min ateljé! Jag får nästan nypa mig i skinnet när jag tänker på det!


I det huset kommer jag får chans att förverkliga mina skapardrömmar. Först och främst med mina tyger och quiltar, men också genom att texta tavlor och annat som mina händer gillar att göra.

Det återstår mycket arbete innan jag kan flytta in. Idag har jag varit och tittat på tapeter till syrummet. Som det ser ut har jag valt en gammelrosa, ja, du läste rätt, gammelrosa tapet med pärlemorskimmer. Den är ljuvlig och inger sådant lugn och sån värme. I den miljön kommer jag att kunna skapa och vara kreativ!


Vi har också satt in två extra fönster och en dörr på den sida av huset som vetter mot vår tomt. Det är lite svårt att förklara, men med hjälp av lite foton kommer nog bilden med tiden att klarna för er som inte sätt huset ’live’.

Nu ska jag gå ner i källaren, som just nu fungerar som mitt syrum. Jag håller på att sy lite till hantverksutställningen som vi håller i helgen i Pingstkyrkan, Landsbro. Välkommen dit mellan 15-18 om du är i krokarna. Skulle va kul att ses. Vi bjuder på kaffe, te eller saft och kaka!

Längtar…


1 kommentar:

  1. Så roligt för dej vännen... och den där tapeten verkar ljuvlig. Rosa är alltid rätt! Kram...

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!