tisdag 30 oktober 2012

En lite blandad dag!


Jaha, då har skymningen lagt sig över Houston och jag är tillbaka på mitt hotellrum. Den här dagen har sett lite annorlunda ut jämfört med de första. För det första fick jag sovmorgon. Jag vaknade i vanlig ordning vid 3.30 och trodde inte jag skulle somna om. Men jag gjorde det! Underbart! Det var precis vad jag behövde. Jobbigt att känna sig trött utan att kunna sova.

Efter en frukost på rummet denna gång, åkte jag tillbaka till mässhallen för ett par sista ärenden. Nu är fackmässan över. Nu gör de om montrarna och förbereder sig för mässan som öppnar för allmänheten på onsdag kväll.



Det har varit ganska svalt här de senaste dagarna, men nu verkar värmen återvända och idag njöt jag av en caramel capucchino ute i solen. Hade också trevligt sällskap av en kvinna från Texas. Vi hade ett riktigt givande samtal om allt från quiltning till vår gemensamma tro.


Framåt eftermiddagen åkte jag till ett stort varuhus som heter Walmart. Där är går det lätt ett par timmar när man vandrar gång upp och gång ner. Eftersom vägen tillbaka till hotellet nästan passerade ett stort shoppingcenter tyckte jag det var lämpligt att göra ett depåstopp. Men det var SÅ enormt och ett virrvarr av våningar och gångar, att jag inte var där så länge. Jag med mitt oerhörda lokalsinne skulle gå vilse på nolltid. Och gps:n har man ju inte så mycket nytta av där inne. Tack förresten käre svåger för lånet av gps:n. Jag hade inte klarat mig utan den!

Nu vet jag namnet på staden jag nämnde om igår. I morgon styr jag och mina norska vänner mot Old Town Spring.

God kväll!

1 kommentar:

  1. skönt att du får vila lite också, det behöva som du ska orka alla spännande äventyr!
    Önskar dej en fantastisk morgondag!
    kram...

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!