lördag 6 oktober 2012

En produktiv dag!


100 plantor liguster-häck!

Innan mina ’ljusblå’ denna morgon såg dagens ljus, visste jag att det skulle bli en många-projektens-dag. Redan innan frukost intog jag rollen som sömmerska för att färdigställa mina alster inför morgondagens hantverksutställning. Jag sydde bl.a. färdigt kudden jag bloggade om för några veckor sedan. Så här blev den…


Efter 11-kaffet bytte jag ’kostym’ till en mindre klädsam sådan. Det var dags för kroppsarbete i det härliga höstvädret – så gräsfrön, klippa gräset och förbereda marken för att plantera 100 plantor ligusterhäck, phu.

Måttligt koncentrerad min när
en vissen gren ska sågas av...
Tur att det gick att muta dottern till att plocka äpplen för 10 öre/st, så slapp man det arbetet;)


Även att jag idag hunnit grundmåla lite i ateljén, (det var inte den smidigaste uppgiften tillsammans med en två-åring…) får jag bara inse fakta och skjuta resterande målning och tapetsering till en annan dag. Det känns dock gott i både kropp och själ efter en sån här dag och kan med gott ’samvete’ softa framför Körslaget ikväll.

Härliga höstdag!

2 kommentarer:

En liten kommentar värmer hjärtat!