onsdag 10 oktober 2012

Kraft, vart tog du vägen?



Hittade den här tavlan på Pinterest häromdagen. Budskapet vill inte släppa taget om mig.

Let whatever you do today be #enough #wisewords

Jag tror de flesta av oss känner igen sig i följande: Ibland spänner vi bågen både lite för hårt och lite för länge. Då får man helt enkelt lägga den åtsidan ett tag och låta nivån av kraft åter höja sig i både kropp och själ. Visst är det lätt att bara köra på, speciellt när man gör roliga saker! Men även roliga saker tar kraft och ibland tar den bara slut.

Nu ska jag bara vara några dagar. Jag ska läsa boken om elefanten Trumpe för min dotter – precis så många gånger hon vill. Jag ska hjälpa barnen med läxorna lite extra länge. Jag ska pärla en platta om någon vill göra mig sällskap. Jag ska tända i vår kamin när skymningen faller och sätta mig med en bok. Jag ska lägga alla måsten åt sidan och ’lukta på blommorna’. Jag ska insupa kraft från min man, mina barn och min tro på en högre Vän som alltid finns där.

Hoppas och tror på en starkare dag imorgon!




1 kommentar:

En liten kommentar värmer hjärtat!