måndag 29 oktober 2012

Lakewood Church, mmmmmm...


Idag har jag som sagt varit på gudstjänst i Lakewood Church. Vilken underbar upplevelse! Härlig musik, lovsång och berikande undervisning av Joel Osteen. Jag fick verkligen mersmak och kommer att försöka åka dit någon mer gång innan jag åker hem. När jag närmade mig kyrkan med bilen, stod det en sheriff där och ledde trafiken rätt. Han bad mig parkera i garagehuset bredvid, för att sedan åka med en av shuttlebussarna som går mellan parkeringen och kyrkan. Vilken logistik!

Efter gudstjänsten åkte jag tillbaka till mässan och gick över de sista montrarna. Och tro det eller ej, men jag börja bli mätt, ja du hörde rätt. Jag har bara en träff i morgon på mässan, sen blir det paus i några dagar. Man blir oerhört trött av att prata med okända människor hela tiden och dessutom på ett annat språk. Det har gått bra, men jag njuter just nu av tystnaden på mitt hotellrum. Det börjar skymma utanför fönstret och ikväll ska jag bara vara på rummet och hämta andan.



På tisdag ska jag på utflykt till en mysig liten stad (kommer inte ihåg vilken) tillsammans med mina nyfunna norska vänner. Det ska bli roligt. Naturligtvis ska vi bl.a. besöka en quiltaffär. Annars har det ännu inte blivit mycket shopping. Bara lite tyger och tråd på mässa.

Må väl kära besökare, vi hörs snart igen.

3 kommentarer:

  1. Gott att höra att det går bra för dig. Det verkar minst sagt vara en stor församling du besökte, kan det bli så i Landsbro?
    Njut och ha det gott med nya vänner och framförallt med Jesus.
    /josef

    SvaraRadera
  2. Jag följer din resa på bloggen och beundrar ditt mod. Bildligt talat har du likt örnen lyft från marken och vingarna bär! Go for it!
    Kram, Berit.

    SvaraRadera
  3. Hej Lena:)
    Så otroligt inspirerande att du fick uppleva en av Joel Osteens gudstjänster, han är mirakulös:)

    Tack för ett trevligt samtal på flygplatsen, det värmer att träffa härliga medmänniskor som du:)

    Hoppas våra vägar möts i framtiden en gång och massa lycka till med din dröm:)

    //Elina & Mårten

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!