söndag 28 oktober 2012

My American dream!

Klockan är 05:03 och jag har legat vaken ett tag. Min hjärna har under natten arbetat förbrilt med att försöka smälta gårdagen. Den är inte på långa vägar färdig...


Hur ska jag nu kunna sammanfatta mina sanslösa upplevelser från igår? Mässan till att börja med är ENORM. Jag var inne i mässhallen från 10 tills de stängde kl 18 och jag hade då systematiskt gått från första montern, sedan gång upp och gång ner. Jag hann med max 1/3 av alla utställare. Det är tyger, band, mönster, tidnings- och bokförläggare, sytråd, m.m.

Lunchen fick jag förmånen att äta tillsammans med en av mina största inspirationskällor inom quiltning, Jenny, som dessutom har svenskt påbrå. Jag har träffat flera företag som jag gärna vill fortsätta hålla kontakten med. Bl.a. ett av de största som heter Moda. 

När jag satt och pratade med dem, blev jag medbjuden till en fest som skulle hållas på Hilton mitt över gatan på kvällen. Lilla jag och kanske 700-800 andra. Det var tre-rätters middag, live countrymusik, line-dance, cowboyhattar och klackarna i taket. Så bra! Jag som älskar den musiken.


Jag har dessutom fått två nya quiltvänner från Norge. Förhoppningsvis kommer jag få tillbringa lite mer tid med dem innan de åker hem. Om ett par dagar ska vi åka och shoppa lite om allt faller på plats.

Idag blir det Lakewood Church och predikan av Joel Osteen. Kan inte fatta att jag ska få uppleva denna gudstjänst live tillsammans med närmare 16 000 andra! Det blir något extra som jag kommer bära med mig i mitt 'innersta rum'.

ps. Inga felkörningar igårkväll. Dessutom följde mina norska vänner med mig till bilen, då mörkret hade lagt sig över staden. Tack! (Visst är jag förståndig...)

05.21 pip.

2 kommentarer:

  1. Haoudee friend!
    Musik,god mat,nya vänner o quilt i mängder oj oj oj hur ska denna tripp sluta! :-)
    Jiiihaaaa!
    /Lilla Mig

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!