fredag 26 oktober 2012

På marginalernas sida


Så har då Dagen med stort D kommit. En dag jag längtat till och med iver sett fram emot sedan i våras. Dagen började tidigt när min kära mor och jag lämnade hemmet efter varma kramar från familjen. Det var en märklig känsla att lämna deras vardag för några dagar till något som är så stort att det inte går att greppa.

Så här i efterhand är jag oerhört tacksam att vi åkte med den marginalen som vi gjorde. Vi kommer nämligen inte längre än Torsvik utanför Jönköping då bilen totalt havererar! Detta får bara inte vara sant! Bilen dör och sakta men säkert kör jag in till vägrenen. 'Engine failure' står det på displayen. Tankarna står helt stilla. Vad ska vi göra? Jag får ju inte missa flighten?

Ganska snart ringer jag till min älskade och handlingskraftige man. Först trodde han naturligtvis att jag skojade, men ganska snart förstod han allvaret. 'Jag ringer tillbaka' var hans respons och efter en timme kom han och bärgaren och vi kunde fortsätta mot vårt mål i en ny bil. Tack min räddare i nöden!

Jag hann med planet och har nu anlänt till mitt hotell. Det hann bli mörkt innan jag fick min hyrbil, så jag fick hålla tungan rätt i mun när jag körde på både fem- och sexfiliga vägar.

Trots denna start på dagen känner jag mig oerhört lugn och trygg inför det som ligger framför. Jag är full av förväntan inför mina tolv dagar i Houston.

Vi hörs snart igen! Nu ska jag försöka hitta några z z z.

Lena

Ps. Hur vet man att man sitter på ett plan till USA? Jo, tittar man åt höger sitter en kvinna i aprikosa jeans fulla med pärlor och tittar man åt höger sitter en kvinna med en basker full med silvriga paljetter;) Too much is never enough...

1 kommentar:

  1. Puh! Så gott att du hann med planet. Hoppas du får riktigt goa dagar nu.
    KRAM Jennifer

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!