fredag 19 oktober 2012

Resfeber?



Resfeber? Nejdå, inte alls… eller kanske lite…. whaaaaaa – hur mycket som helst! Jag både vaknar och somnar med fjärilar som sällskap. Jag kanske skulle kunna flyga bara med hjälp av dem nästa vecka…? Det vore ju en billig lösning;) Ja, att säga att jag inte har resfeber skulle vara att komma med osanning av allra högsta grad. Det är stort för mig, den här resan alltså… Dels att vara ifrån min man och mina barn i tolv dagar. Så länge har jag inte varit ifrån familjen sedan jag blev mamma. Att dessutom flyga över halva jordklotet, hyra bil, hitta till hotellet, till mässan och alla shoppingcentren är ju utmaningar i sig! Sen ska jag ju stå ut med bara mig själv som sällskap under hela denna tid. Men vem vet, kanske kommer jag hem med kappsäcken full med nya vänner.

Jag är vanligtvis inte den som packar i flera dagar innan en semester eller resa. Det brukar ske några timmar innan avfärd. Men den här gången känns det som om jag snart behöver plocka fram väskan. Jag kommer på saker hela tiden! Det är visst 30 grader varmt också, så lite badkläder vore kanske inte fel att packa ner.

En sak jag verkligen ser fram emot att göra under min resa är att gå på gudstjänst i Lakewood Church – en församling som har över 40 000 besökare varje vecka! Gudstjänsterna hålls i Compaq Center som rymmer drygt 16 000 personer. Det kommer att bli en mäktig upplevelse!

Sen har jag naturligtvis kollat upp var jag kan hitta den bästa shoppingen. Annat vore väl dumt, eller hur?!

Howdy!


2 kommentarer:

  1. Så spännande... förstår att du har lite fjärilar...!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det kommer bli härligt,fantastiskt och alldeles alldeles underbart vännen!
    Kram från lilla mig!

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!