lördag 27 oktober 2012

Vilken dag!



Ja, det har nu blivit kväll och jag har minst sagt blivit pumpad med information, quiltar, tyger och tråd. En helt galen dag!

Den började tidigt, närmare bestämt klockan 02.30 då min kropp och hjärna inte ville sova längre. Jag blev minst sagt överlycklig över att de serverade frukost redan klockan sex, för jag var vrålhungrig.


Efter att ha letat upp en mataffär styrde jag bilen mot mässhallen. Det var dags för School House Series som betyder 15-30 minuters föreläsningar av tygproducenter, författare, m.m. Hundratals damer och några män sprang omkring som yra höns för att hitta till just det han eller hon var intresserad av. Från klockan 10-18 har jag alltså suttit och lyssnat på 15 olika föreläsningar. Riktigt lyckat faktiskt!

När jag sedan skulle köra hem, råkade jag svänga av motorvägen en avfart för tidigt och precis då får GPSn fnatt! Jag kör omkring halva Houston känns det som och det hinner bli mörkt. Till slut ber jag några innerliga böner och säger högt till GPSn att den får skärpa till sig. Efter en liten stund hittar den satelliten igen och tar mig 'hem'.


Nu har jag varit och köp en pizza och lånat en film i receptionen. Skönt att ladda batterierna för en ny dag på mässan då utställningen öppnar.

Nightinight!


2 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter...!
    Ser fram emot när du kommer hem, med massor att berätta, och med aprikosa byxor med pärlor på! :-)

    SvaraRadera
  2. Vilket äventyr!!! Hoppas du är mätt o go sover nu en skön sömn innan det är dags för nästa dags spännande saker!
    Glitter o glamour är ALDRIG fel enligt mig, kanske skulle skaffa mig en glitterbasker ,inte en sån dum ide faktiskt! Kram från lilla Mig

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!