lördag 3 november 2012

Det regnar här idag...


Det är en regnig och grå dag här i Houston, även om den började bra. Satt en liten stund i solen och njöt av värmen innan molnen hopade sig.

Klockan är nu halv fyra och jag har hamnat på Starbucks efter en bit mat. Här är det gratis WiFi, så jag sitter här tillsammans med alla andra 'IT-nördar' och lapar kaffe med datorn i knät. Känner mig faktiskt ganska omgiven av 'vänner' även om vi inte pratar med varandra. Trevligare att sitta här och blogga än på mitt hotellrum. Lite hemtrevligt att höra skramlet av alla kaffemaskiner och malandet av kaffebönor.

Min hemresa börjar närma sig och det känns i kroppen, eller kanske mer mentalt. Jag är redo! Imorgon ska jag dock på gudstjänst igen i Lakewood Church. Det vill jag absolut inte missa! Sen på måndag är det dags att packa resväskorna.

Hej-hopp, regndropp! (hm, inte så lyckat kanske...)

2 kommentarer:

  1. Skönt att vara redo för hemfärden. Tänk vad mycket roligt du har varit med om...!
    Önskar dej en skön sista dag, och god hemresa! Kram...

    SvaraRadera
  2. Tack vännen för dina kommentarer. De värmer!

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!