lördag 17 november 2012

En dag i ateljén!

Det var länge sedan, men äntligen har jag spenderat några timmar i min blivande ateljé!


När jag kom ut dit, var det inte den varmaste platsen på denna jord eftersom vi bara har lite, lite värme på, så jag fick börja med att tända upp i kaminen. Och den värmen har jag haft glädje av under hela dagen.  Det är så jag ser mig när ateljén är färdig - att jag sitter och syr och hör sprakandet från kaminen... Det låter idylliskt, hoppas att det kan bli så framöver!

Min arbetsuppgift för dagen har väl inte varit den roligaste, men det är ju ett steg närmare slutet av renoveringen. Jag har tagit bort gammal tapet, slipat och förberett väggarna för nya tapeter. Nästa steg blir att spackla och slipa lite till.

Här är några invändiga bilder från ateljén.


Jag har dock haft underhållande sällskap av Stefan Sauk, under arbetets gång. Jag har alltså haft en ljudbok i örat med han som uppläsare. Boken jag lyssnar till är ännu en gång skriven av Jussi Adler-Olsen och heter 'Flaskpost från P'. Den är hur bra som helst och rekommenderas varmt för den som gillar en god bok i spänningens tecken.



När hungern slog till kom vi på den lysande idén att grilla korv över den perfekta glöden i kaminen. Det var både gott och mysigt.



Nu är det snart dags för att runda av kvällen och få till lite lördagsmys. En dusch och varma mackor står på menyn, sedan är det väl inte helt otroligt att vi slår på TV:n en stund.

Ha en skön och avkopplande lördagkväll.

3 kommentarer:

  1. vad härligt du kommer att få...! Det är du värd!

    SvaraRadera
  2. Så mysigt!!! Jag spenderade helgen på Gekås o samlade på mig en massa shoppingendorfiner!!!
    Kram från lilla Mig!

    SvaraRadera
  3. Härligt Lena! Det kommer säkert bli jättefint när ni är klara! /Maria

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!