torsdag 15 november 2012

Havregryn, timjan och kakao…

…en lyckad kombination!


Ibland är det inte fel att fylla år och det gjorde jag i ’modell större’ i våras. Jag blev uppvaktad på många sätt och bl.a. fick jag ett presentkort på en SPA-helg tillsammans med mina svägerskor och svärmor.

Detta var jag iväg på i helgen som var och det var minst sagt underbart! Snacka om OAS! Att bara vara, dessutom tillsammans med människor man tycker om, samt bli omhändertagen och serverad god mat!


Lördag förmiddag blev jag hämtad för att åka mot Lindås Spa utanför Mullsjö. Efter att vi klätt om till badkläder och badrock blev vi serverade en god kycklingsallad och kaffe. Därefter följde det både bastubad, hårinpackning, bubbelpool utomhus, ansiktsmask (där av rubriken, den var gjord av havregryn, banan och kakao), ansikts-, nack- och ryggmassage och fotbad (i timjante). Man gick verkligen ner i dvala under denna tid…


När vi gjort oss i ordning efter alla dessa goda behandlingar åkte vi några kilometer till något som heter Gudebo Gård. Där fick vi ett helt underbart hus för oss själva! Potatisgratängen stod i ugnen och ett härligt fat med kallskuret, frukter och grönsaker stod i kylen. Det enda som fanns att önska var en kaloribomb till efterrätt. Vi blev så sugna på något sött efter allt vi varit med om under dagen, att vi nästan blev desperata. Vi letade igenom både handväskor och bilar för att hitta några kvarglömda sötsaker. Detta var vad vi åstadkom… Man tager vad man haver i nödens stund;)


Jag behöver väl knappast säga att detta var en mycket uppskattad present av min kära ’svärfamilj’.

Tack för en härlig helg!

1 kommentar:

En liten kommentar värmer hjärtat!