torsdag 1 november 2012

Old Town Spring och lite shopping

Då gårdagskvällen blev sen, fanns ingen ork att blogga. Ledsen mamma! Inte meningen att oroa dig;)


När jag skriver detta, sitter jag på en av mina favoritrestauranger som heter Chili's och väntar på min mat. Dagen har mest bestått av shopping och bilkörning. Det var dessutom oerhört skönt att ta lite sovmorgon idag och softa lite på rummet.

Framåt lunch idag åkte jag till Target, ett större varuhus, följt av ett shoppingcenter en halvtimme längre bort. Där har jag nu gått omkring några timmar och bl.a. fyllt upp mitt 'lager' av Yankee Candles! Ljuvliga doftljus!


Gårdagen var riktigt mysig. Jag och mina norska vänner körde norrut mot Dallas och besökte en gammal och charmig liten by, Old Town Spring. Där fanns bara små, små butiker och en quiltaffär vi ville besöka. Efter lunch åkte vi till en hobbyaffär som heter Hobby Lobby och den var helt enorm! Det var som en Panduroaffär, fast stor som ICA Maxi, skulle man kunna säga. En enorm butik med hyllmeter av scrapbooking, pärlor, färg, tårttillbehör och tyger.

Efter lite mer shopping åt vi middag på The Cheesecake Factory. Då jag inte var så jättehungrig, tänkte jag att jag skulle nöja mig med en förrätt. HA! Det fick jag 'äta upp'! Nachotallriken de kom in med var stor som ett dasslock! Har aldrig sett dess like! Ja, åt jag en tredjedel var jag riktigt duktig!


Jag har klarat mig från orkanen, förresten. Den drog mer österut än vad jag är. Jag har inte märkt av den mer än alla nyhetssändningar på TV. Men vilken katastrof!

När jag ätit färdigt min hamburgertallrik ska jag nog bara köra hem till hotellet. Förhoppningsvis finns det tid att sätta mig i solen en liten stund. Det är nu mellan 25-30 grader varmt och klarblå himmel. Undrar om det fortfarande ligger kvar snö på marken där hemma...?

Längtar jag hem till min familj, förresten? Ja, så hjärtat värker! Men jag försöker njuta så mycket jag kan. Denna tid kommer aldrig igen, eller hur?

ps. Solen hann visst försvinna. Jag blev påhoppad av ännu en hobbyaffär på vägen hem, hmm...

Må väl tills vi hörs igen!

3 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter, klart du ska njuta...! Kram!

    SvaraRadera
  2. Tänk att det finns hobbyaffärer som hoppar på en i amerika...undrar när såna affärer kommer till Sverige...hoppas snart...
    :-)
    Njut ordentligt och hoppas du hinner med mångs fler underbara upplevelser!
    Kram från lilla Mig

    SvaraRadera
  3. Hei, Lena!
    Det var utrolig hyggelig å være sammen med deg noen dager i Houston. Tusen takk for at du tok oss med på tur til Old Town Spring også. Nå er vi hjemme i Norge igjen. Noe jeg alltid føler når jeg har vært ute på tur - borte er bra, men hjemme er best:o) Jammen er det herlig å komme hjem og kjenne at man har blitt savnet. I morgen kaller jobben hos Quiltefryd igjen. Da er det kurs hele dagen og jeg gleder meg til å treffe igjen alle de hyggelige kundene vi har. Jeg ønsker deg en riktig god tur hjem og håper du har samlet masse inspirasjon på turen til USA og så håper jeg vi snart kan kalle oss kollegaer. Hyggelig om du tok den en tur over grensen til oss i Norge. Beste hilsen og klem fra Åsne

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!