lördag 3 november 2012

Outlet, Galveston & Mexikanska Golfen!


Idag har jag sett havet, doppat tårna i vattnet och fått sand mellan tårna!

Då jag bestämde mig i morse för att åka söderut till en outlet, var jag då bara en halvtimme från Mexikanska Golfen. Så nära får man inte vara utan att göra ett besök. Först strosade jag omkring bland affärerna och gjorde några riktiga klipp. Efter lunch drog jag vidare söderut och allt eftersom jag närmade mig Galveston, som staden heter, blev jag oftare och oftare omkörd av lättklädda MC-åkare (många gånger utan hjälm).


När jag kom fram till havet rent ut sagt kryllade det av motorcyklar. Det var Harley Davidsons vart man än tittade. Det kändes lite så där att köra bil bland alla dessa motorcyklar - de är ju inte alltid så lätta att se i backspegeln. Men allt gick bra, tack och lov! Senare fick jag veta att det var en årlig MC-träff just denna helg i Galveston. Detta förklarade ju ett och ett annat...

Det var varmt och gott väder, så jag bestämde mig för att parkera bilen och ta en glass medan jag gick lite på stranden. Det var väl inte den finaste sanden och det renaste vattnet, men jag fick en skön stund tillsammans med Ben & Jerry;)


Nu sitter jag på baksidan av hotellet och lyssnar till ljudet av en kompressor... Hm, får nästan ont i öronen, men det är gott att ta vara på den ljumma kvällen. Morgondagen är ett oskrivet blad. Kanske bara ska ta det lugnt. Vi får väl se!

ps. Det var ljuvligt att höra rösterna på min familj i dag på telefon. Snart så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En liten kommentar värmer hjärtat!