fredag 2 november 2012

Sista dagen på mässan!

En del av mässan fångad på bild.

Det är kväll igen och jag sitter just nu och bläddrar igenom dryga 20 olika quilttidningar som jag samlat på mig under mässan. Jag kan helt enkelt inte ta med mig alla hem, hur gärna jag än vill! Jag har ännu en gång spenderat större delen av dagen på mässan, fast nu är den öppen och anpassad för allmänheten.

Det var hundratals med montrar där det såldes allt från tyger (naturligtvis) till pärlor, massagestolar, symaskiner, smycken, m.m. Och folk verkar ha kommit från jordens alla hörn! De flesta av oss gick omkring mellan montrarna, men en hel del hade hyrt elektriska rullstolar som de åkte omkring i. Jag till och med såg flera som åkte omkring med syrgas. Vilka tappra quiltare! Inget verkar kunna stoppa dem!


Detta var sista gången jag besökte mässan för den här gången och jag kan lugnt säga att jag är fullproppad med intryck, inspiration och idéer. Det kommer att ta veckor innan min lilla hjärna sorterat allting på rätt plats.

Eftermiddagen idag tillbringad jag en del i bilen. Jag vill ju passa på att se mig omkring lite också. Jag blev så sugen på pannkakor till middag, så jag åkte till ett ställe som heter IHOP och åt typ frukost, men äggröra, pannkakor, bacon och stekt potatis. Fast klockan var närmare sex på kvällen. Kanske i märkligaste laget, men mätt blev jag och det var ju huvudsaken.

I morgon ska jag nog åka en liten sväng söderut, mot Galveston. Får se om jag når havet, jag tar det lite som det kommer.

Nattinatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En liten kommentar värmer hjärtat!