onsdag 7 november 2012

Svensk mark under fötterna!

'Välkommen hem!' - med denna hälsning när jag kom innanför dörren,
kunde jag inte känna mig annat än just detta.

Jaha, vad skriver man nu när allting är 'över', eller är det kanske bara början?

Resan hem gick alldeles förträffligt och det kändes oerhört skönt, men konstigt, att landa på svensk mark igår. Det kändes ännu märkligare att stiga innanför dörren till mitt hem, där livet rullat på i nästan två veckor utan min närvaro.

Det jag mest av allt känner är dock tacksamhet. Tacksamhet över denna underbara familj som jag har att återvända till. Tacksamhet över min livskamrat och över mina älskade barn som låg alldeles 'sängvarma' och sov när jag kramade om dem igår.

Jag är också tacksam över det beskydd jag känt under hela min resa, att allt har gått bra, över de nya vänner jag fått och alla upplevelser jag nu bär inom mig.

Som jag skrev tidigare kommer det ta ett tag att smälta alla intryck. Men jag kommer låta det ta sin tid och se vart stegen bär. En sak är dock säker, jag har fått mycket att bygga vidare på. Bland det första jag vill är att få min ateljé färdig så jag kan flytta in. Skön att det faktiskt inte är så mycket kvar att göra!

God kväll!

1 kommentar:

  1. Välkommen hem! Och stort tack för att du så generöst delat med dig av dina upplevelser! Det har varit fantastiskt att få följa dig på resan, dina fina bilder och roliga kommentarer.
    Kram, Berit.

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!