måndag 10 december 2012

Kunde inte vänta längre...


Nej, jag kunde inte hålla mig längre.

Jag hade tänkt att vänta tills mannen min ätit upp all 'köpmüsli'. Det är inte inte alls är min grej, utan är alldeles för torrt och tråkigt för min smak. Men däremot nyrostad müsli med all världens fröer, gryn och nötter är 'mumma' av högsta rang.

Just nu rostas det för fullt och huset fylls av ljuvlig doft.

Blir du också sugen blandar du följande:

7 dl havregryn, 7 dl rågflingor, 1 dl av cocos, linfrön, pumpakärnor, solrosfrön, vetegroddar, havrekli och råsocker. Blanda också i hackade nötter eller mandel efter smak. Skaka drygt 2 dl vatten och 0,75 dl rapsolja och häll över blandningen. Låt stå och dra i en kvart. Rosta allt i 180 grader i ca 40 minuter. Rör om var 10:e minut.



När allt svalnat kan du blanda i t.ex. russin eller annan torkad frukt!

Ät och njut, det ska jag om en stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En liten kommentar värmer hjärtat!