torsdag 6 december 2012

Rapport från kaosets rike!

Det börjar bli ohållbart.

Jag har vuxit ur det för länge sen.


Jag pratar om mitt syrum, eller snarare min syhörna nere i källaren. Som synes är det just nu ganska svårt att sy något överhuvudtaget. Ändå har jag gjort mina tappra försök att få lite ordning. Jag har bl.a. tagit med mig alla tomma marmeladburkar från jobbet och gjort lite smart förvaring under hyllan.


Det kanske inte är så konstigt att jag längtar... ja, längtar tills min ateljé är klar. Det kommer bli en plats där allt kan få sitt lilla utrymme.

Att jag hade ett och ett annat med mig hem från USA har inte gjort saken lättare. Allt ligger dock kvar i kassen för det får just nu helt enkelt inte plats.


Ibland tar jag symaskinen under armen och belägrar finbordet i vardagsrummet. Det är inte alltid så populärt och inte heller så smidigt då många små fingrar vill vara med och hjälpa till. Men nöden har ingen lag, eller hur?

Men snart så står den i giv akt! Min ateljé alltså - och det kommer bli en glädjens dag!


ps. Visst är det en härlig 'rulle' med tyger! Kunde inte motstå att köpa den när jag var iväg på min resa... Den var så 'jag'. Ser fram emot att skära den i bitar och sy något vackert av den framöver!

3 kommentarer:

  1. tänk, jag vet precis hur du känner! Det kommer att bli så fint i din atelje. Kanske kommer jag släpande med alla mina saker också, det vore väl trevligt?! :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, det vore ju hur mysigt som helst Åsa! Vi kommer säkert ha en och en annan sykväll framför kaminen...

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!