onsdag 16 januari 2013

Att göra det man älskar...

...en liten stund, är som balsam för själen. Då fylls kroppen på med energi så kinderna pulserar av värme och känns röda som små äpplen;)


Jag har ikväll tagit en paus från vardagen och ägnat en stund vid min efterlängtade symaskin. Jag blev helt plötsligt sugen på att sy en liten väska/kasse - av små lappar så klart!

Projektet började med att sy ihop nio + nio lappar i vackra tyger. Dessa syddes sedan ihop med en 'bottenplatta'.


Efter att ha pressat duktigt med strykjärnet, fästes tygstycket på en bit vadd för att quiltas ihop. För att få bra grepp om tyget sätter jag små snygga 'gummipluppar' på fingrarna. Snyggt? Nu prövades tålamodet 'en smula', då det fanns mycket att önska gällande stygn och trådspänning... Men trägen vinner som det så fint heter!


Sista momentet för ikväll var att sy ihop ytter- och innerstycke till små påsar. En del återstår innan väskan är klar, t.ex. axelremmar, så jag får väl säga...


...fortsättning följer! Förhoppningsvis ganska så snart;)

Tack för att du tittade in!

1 kommentar:

En liten kommentar värmer hjärtat!