söndag 20 januari 2013

Brödpassion!


Jag kan ju alltid önska att det var jag som var 'mamma' till detta underbara bröd. Att jag nu kunde blogga om hur jag i går kväll satte fördegen som skulle gotta till sig under natten. Att jag vaknade nu på morgonen och visste precis hur jag skulle göra sen... Men så är inte fallet!

Däremot har vi en underbar vän! Han kommer hem till oss då och då, ibland alldeles själv och ibland med sin goa familj. När han kommer tar han många gånger över köket - och det får han så gärna! Han donar med assistent, bunkar och täcker köksbänken med mjöl.

På morgonen när vi vaknar står oftast ugnen på på högsta kräm och degen väntar på att få gräddas. Hur ljuvligt är inte detta?

Senast detta hände var vid nyår och det var då denna bild togs.

Att säga att han är en passionerad brödbakare skulle nästan vara en underdrift. Ja, jag kan just nu inte finna rätt ord... Men vad jag däremot fick för ett tag sedan var en lysande idé! Ja, det måste jag faktiskt få säga. Jag frågade Patric, som han heter, om han kunde tänka sig att gästblogga hos mig nån gång och berätta om sin stora brödpassion. Och han sa 'Ja'! Så håll koll på denna blogg, för snart så händer det grejer!

Titta snart in igen, min vän!

2 kommentarer:

  1. vad gott det såg ut med nybakt bröd!
    vilken tur du har med vänner som ordnar sådant åt dig! själv har jag en mamma som har fått tillbaka glädjen! det är verkligen något speciellt med att komma hem till doften av hembakat! :)

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!