onsdag 30 januari 2013

Dags att lägga pussel!


Och inte ett pussel i vanlig bemärkelse, utan ett quiltpussel!

Mina 77 trianglar med 7 bitar i varje är nu klara. Fantastiskt roliga att sy må jag säga! När jag ska lägga ut quiltblock så här och forma en quilt, finns det några detaljer som är extra viktiga att tänka på.


1) Se till att min goa, härliga tvååring sover sött. Annars får bitarna inte ligga still mer än ett par sekunder;)
2) Se över vilka färger och mönster som finns med på de olika tygerna. Målet är att försöka lägga dem 'strukturerat ostrukturerat' som jag brukar säga. Jag vill varken att samma mönster eller samma färg ska hamna bredvid varandra, utan så jämt fördelat över quilten som det går. Och i det här fallet skulle det också bildas må vita och beiga stjärnor i mötet mellan varje block!
3) Se till att golvet är hyfsat rent...


Detta pussel tog av naturliga skäl en liten stund att lägga och mannen min kände sig inte något vidare behjälplig, som han uttryckte det;)

Nu är jag nöjd med hur bitarna 'fallit' på plats och de ligger nu noga lagda i små högar för att sys ihop i rader.


Den som väntar på något gott!

ps. Visst var det ett kul gästinlägg av min brödbakande vän Patric, förresten!

4 kommentarer:

  1. Åh vad fint!! Vilket pyssel/pussel att få ihop!
    Blev grymt sugen på att baka efter brödinlägget! :-)
    Kram från Lilla Mig!

    SvaraRadera
  2. wow... ditt tålamod övergår mitt förstånd! Kan jag få en skopa, eller två! Kram...

    SvaraRadera
  3. I love your version of Hopscotch! Thank you for letting me know!

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!