lördag 26 januari 2013

Det perfekta mötet...


Du får gärna kalla mig 'nördig', det bjuder jag på!

Men när jag sytt ihop två lappar med varandra, pressat ut sömmen med strykjärnet och inser att jag lyckats få bitarna att passa perfekt! Ja, då är sylyckan total! Mindre roligt är att sprätta upp, för det händer också titt som tätt. Inget halvdant får slippra mellan fingrarna här inte;)

Nördig eller ej, men jag är lycklig över att ha funnit ett brinnande intresse som ger mig så mycket!

En annan som också är lite härligt 'nördig' på sitt område (ja, han använde själv det ordet;) är min gode vän brödbagaren Patric. Nästa blogginlägg är hans och ingen annans! Det vill du inte missa, det kan jag lova!

Härlig lördag på dig!

3 kommentarer:

  1. Så spännande med brödblogg!!!
    Kram från lilla mig med grym träningsvärk!!!

    SvaraRadera
  2. Att sy är rätt underbart klippa med blandning av skräck och glädje sy sy sy och pressa och vips så har man fixat nåt. det är riktigt bra det. Vadå nödigt?? fattar inget. då är jag också en nörd både som syr och bakar och gräver.
    Ha en fin söndag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Åh, vilket pill och vilket tålamot du har Lena! Väldans vackert blir det och verkar onekligen jättekul! Tycker inte alls du är nördig, bara jätteduktig! Jättekul att du kikade in till mig och supertrevligt att kika in till dig!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!