fredag 18 januari 2013

Lite knäpp?


En del tycker nog man är något konstig. Först har man ett gäng fina tyger, sen skär man dessa i massa småbitar för att sen sy ihop dem igen!?

Ja, men det är ju det som är själva tjusningen!


Just nu håller jag på att skära närmare 600 bitar till min nya quilt. Även om jag sytt en annan med över 1000 bitar (låter som jag lägger pussel...), så blir nog denna quilt min största utmaning hittills. Spännande!

Behöver nog bara lite stillhet och en pigg liten hjärna när alla bitar ska sys ihop. Den dagen den glädjen!


Min lilla kasse är förresten klar. Men det tar vi ett inlägg om en annan dag!

Glad VAB-dag på er alla och trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. I min värld är du allt lite knäpp... :-)
    Men det är jag väl troligen i din! Fast jag är djupt imponerad av ditt tålamod, och hur fint det blir!
    Önskar dej en fin-fin helg, nästa vecka struntar vi i att vabba va?! Kram...

    SvaraRadera
  2. Ja det låter ju allt lite knasigt. Men jag är alldeles säker på att det blir fantastiska konstverk när du är klar med sax, nål och tråd.

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!