fredag 11 januari 2013

Mormormys...

Är det inte så här det ska vara?

Mormor och sovande barnbarn - i likadana pyamasbyxor;)
Mor- och farföräldrar som har den där lilla extra tiden. Som bara kan sitta med och måla, pärla eller spela spel. Som alltid har en varm famn barnen kan krypa upp i. När jag ser mina barn tillsammans med antingen mina föräldrar eller svärföräldrar blir jag så tacksam och glad. De har världens bästa!

Sen den dag våra barn föddes eller kom till Sverige från fjärran land, har min man och jag varit måna om att dela med oss av våra skatter. Jag vet själv hur mycket min tid med speciellt mormor och morfar (som bodde i samma stad som jag) betydde för mig innan de fick flytta 'hem'.

Jag kommer ihåg de nymanglade lakanen, den hemmagjorda varma chokladen och karamellerna som alltid låg i porslinsskålen mormor målat. Mormor lärde mig SÅ mycket om hantverk. Hon var en mästare på allt från oljemålning, virkning och stickning. Det är nog mycket tack vare henne jag älskar att skapa med mina händer.

Jag vill med detta lilla inlägg säga TACK till farmor, farfar, mormor och morfar. Tack för att ni finns där för oss och för våra barn. Vi älskar er!

1 kommentar:

  1. Underbar bild som utstrålar värme och närhet, trots att man bara ser byxorna.

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!