måndag 14 januari 2013

Vacker murstock!

I helgen gjorde vi våra sista (kanske) ingrepp på ateljén. Mannen fixade med lite mer manliga sysslor med bl.a. spik och hammare, medan jag monterade sybord, städade och målade lite lister, samt den fina murstocken i mitten av huset.



I brist på annat fyllde jag en gammal färgburk med vatten, sen var det dags för MAGI! Med endast vatten och aska från spisen putsade jag rent glasrutorna. De blev nästan som nya! Finns inget bättre knep vad jag vet...



Murstocken var ganska trött och sliten och det var hög tid att ge den en ansiktslyftning. Efter bara första strykningen märktes rejäl skillnad och nu lyser den vit och fin. Tänk vad lite färg kan göra!


Först tänkte jag att jag skulle ha en fin Willow Tree-figur i 'gluggen' men sen insåg jag att det var en perfekt plats för ett Yankee Candle-ljus. Så blir det nog, men en dag kanske de får samsas...

4 kommentarer:

  1. underbart fint... färg, det är grejer det!
    Ser fram emot att få kika in live nån gång framöver!

    SvaraRadera
  2. Så fint det blir! Jag kan riktigt känna ljus-doften, också. Kram, Berit.

    SvaraRadera
  3. Vilken oas du får! Underbart.

    Vi tänker på dig varje gång vi går på en av våra promenad-rundor... Då passerar vi en man som säljer lapptäcken av hjortskinn. Kanske något för framtiden ;)?

    Ha det gott! Kramar

    SvaraRadera
  4. Linda Övrehus Sundh16 januari 2013 10:47

    Hej Lena, vilken fantastisk fin sida du har. Nu ska jag försöka lyckas kommentera din blogg också. kram

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!