torsdag 14 februari 2013

Att det ska vara så svårt!



När började jag på dessa raggisar till barnen? Förra hösten kanske (alltså 2011)... De fick själva följa med till garnaffären och välja färg och fingrarna mina var mycket flinka i början.


Men nu har de varit 'så gott som' färdiga alldeles för länge. Det har till och med gått så långt att barnens fötter blivit för långa. Suck! Undrar om det finns någon som känner igen sig? Bara för att jag väntat så länge med att sticka färdigt, har jag fått repa upp för att göra dem längre.


Nu är de äntligen färdiga för att värma små barnfötter på diverse utedagar och stunder på skidor. Om jag väntat mycket längre hade jag säkert fått repa upp igen... Sommaren är ju inte precis en raggis-säsong, eller hur?

ps. Ja, jag uppmanade barnen att ställa sig på bordet! Vad gör man inte för att få tillräckligt med ljus för ett foto, en mörk kväll som denna;)

3 kommentarer:

  1. härligt att läsa, du skriver så roligt och bra...............pss... raggsockar behövs visst i Sverige på sommrarna...

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat... du vet, hade det varit jag så hade det stannat vid en stortå, högst...!
    Önskar dej en fin helg vännen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lilla 'höna', du är ju för go! Sist jag kollade började man med skaftet;) Kram

      Radera

En liten kommentar värmer hjärtat!