fredag 1 februari 2013

Familjeklenod...



Precis i början av min 'quiltbana' kom jag på tanken att sy en picknickquilt. En quilt som skulle med på alla turer och utflykter. Den skulle nötas och blötas, få både kaffe- och jordgubbsfläckar. Barnen skulle inte uppmanas att vara försiktiga med sina glassar - att inte spilla.

Det skulle snarare bli så att de fläckar som inte gick bort i tvätten, skulle påminna om alla stunder vi tillbringat tillsammans. Alla fotbollsmatcher, turer till sol och bad, eller stunder på mage med en god bok.


Jag får nog säga att min tanke om en familjeklenod lyckades och quilten blev i somras flitigt använd och tvättad både en och två gånger.

Det är nog till och med så att en och en annan fläck har kommit för att stanna!

Helt enligt planerna.


2 kommentarer:

  1. Skön blogg du har:)Använder du bloglovin att följa med??

    Om du gillar inredning kan du kolla in min blogg:)

    ha en kanonhelg

    LOVE maria från inredningsvis.se

    SvaraRadera
  2. sånna filtar är de bästa! de ska slitas med kärlek :). Vad härligt det lät med en dag i slalombacken. Hoppas ni har en skön kväll! Kram

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!