söndag 10 februari 2013

Flyttlasset går!


Efter att mannen och jag rundat av kvällen med att titta på filmen 'Hypnotisören' känner jag att det är läge att få ner pulsen något med ett litet blogginlägg. Jag kommer ihåg hur svårt jag hade att lägga ifrån mig boken när jag läste den och filmen var helt klart godkänd! Hög spänningsfaktor.


Under eftermiddagen idag började jag mer på allvar att flytta in i min ateljé. Det kändes stort. Det ska erkännas att symaskinen fortfarande står här inne hos mig... Kan inte riktigt släppa taget om den än. Men snart så bär jag den över tomten och hälsar den välkommen till sitt nya hem.



När jag började fylla kassarna med bl.a. tyger, insåg jag att jag samlat på mig en hel del. Nu har jag fått mycket bättre överblick när en del av tygerna hamnat i hyllan jag fyndade på Blocket i lördags. Två hyllor blev det faktiskt som kommer att hjälpa mig hålla ordning.



Inte nog med att jag fyndade på Blocket. En tur till Erikshjälpen blev det också där jag bl.a. hittade fat och duk för en tia stycket. Passar helt klart till att servera lite tyger på!

God natt gott folk och ha en bra vecka!

4 kommentarer:

  1. Tror snart att det är dags att jag kommer på studiebesök, ser fantastiskt fin ut!

    SvaraRadera
  2. Åh så fint du har gjort!!!
    Stor kram från lilla mig!

    SvaraRadera
  3. Lycka till med flytten. Så läckert det blir!
    Kram, Berit.

    SvaraRadera
  4. Tack för hälsningen hos mig!
    Känner igen det där med att ha samlat på sig. Vi byggde och flyttade till nytt för snart ett år sedan. Först nu har vi hunnit med att få till min lilla ateljé och jag har inrett och packat upp alla flyttkartonger med tyger, pärlor och annat. Massor av saker...
    Jag är inget stort fan av quiltning egentligen, mer än att jag gärna syr kuddar i olika tyger. Avancerad quiltning har jag inte gett mig in på ;)
    Syr också kläder och förkläden bland annat .
    Kul att ha hittat till din blogg! Klart vi kan inspirera varandra!
    Kram /Maria

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!