tisdag 19 februari 2013

Hur har helgen varit då?

...fick jag som fråga idag av en kund. När han hörde mitt rungande "bra" undrade han vad för roligt jag haft för mig.


Jag berättade då att jag tillbringat stor del av helgen i min ateljé. Han blev genast nyfiken och jag tog naturligtvis tillfället i akt att berätta om mina drömmar om en egen syverkstad... Om han bara var allmänt artig eller ärligt intresserad? Hm, den frågan blir nog obesvarad;)


När jag gick där i ateljén i lördags, tillsammans med både man och barn, kände jag mig nästan lite 'hög'. Funderade på om det berodde på all målarfärg eller på ren lycka. Färgen är ju vattenbaserad, så det borde bero på det sistnämnda... Så tacksam att min familj vill dela drömmen med mig. God hjälp får jag också... oftast i alla fall.


I ett tidigare inlägg berättade jag om att jag fyndat lite på Blocket. En av hyllorna kostade hela 90 kronor och behövde fixas till lite och få lite färg. Dessutom målade jag några vitrinluckor som suttit i det gamla köket i huset. De ska nu tjäna ett nytt syfte och bli en del av en större tyg- och tillbehörshylla.

Sedan verkar det inne just nu i bloggvärlden att härmas lite... Jag vill ju inte vara sämre, utan målade några konservburkar av modell större, som jag fått av min snälla vän.


Det kommer nog inte bli så svårt att fylla dessa med lite tyger, pyssel eller annat som måste få sig en förvaringsplats.

God 'Bygglovskväll'!

5 kommentarer:

  1. Jag gläder mig över din lycka och hela familjens skaparglädje, som går genom "data-rutan" så starkt att jag blir positivt påverkad! Så jag kan måla med min palett, ord i regnbågens färger.
    Kram,Berit.

    SvaraRadera
  2. Så härligt fint det blir... gläds med dej vännen!
    Och det där var en synnerligen snygg härmning tycker jag! :-)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt med en egen ateljé! Vad syr du för något? Är du på gång att starta upp en egen verksamhet?

    På återseende!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna och välkommen hit! Känn dig hemma här och kolla gärna runt i bloggen. Klickar du på etiketterna 'ateljé' och 'lappteknik' kan du läsa ganska mycket om min passion för hantverk och min väg mot en egen ateljé.

      Radera
  4. Ska bli spännande att se hur det blir i din ateljé när den är klar. Härligt när hela familjen kan vara med och hjälpas åt.
    Kram Anna

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!