tisdag 5 februari 2013

Mammas lilla skola...

...eller ska jag säga 'hårda' skola.


Så fort jag gör något av hantverkskaraktär, ringer min älskade mormors ord inom mig. "Lena, ingen kommer att se hur fort du har gjort detta, men de kommer att se hur väl det är gjort." Dessa ord har satt djup prägel på mitt liv och jag har nog en tendens att föra över detta på mina barn. På kanske både gott och ont, mest gott hoppas jag;)


Ibland välsignas man med sånt där underbart tålamod, härom dagen var en sån dag. Jag frågade barnen om de ville sy var sin väska som jag bloggade om för ett par veckor sedan. Ett rungande 'JA!'' blev svaret, så då var det bara att skrida till verket.


Och jag måste säga att de var fantastiskt duktiga. Visst var jag med och pillade lite här och lite där och hjälpte dem styra maskinen ibland, men det mesta gjorde de själva.


Jag är så glad för denna stund tillsammans med tjejerna och visst gör det mig extra glad att de verkar tycka att mammas hobby är helt ok. Kanske till och med riktigt roligt!


Sen är det väl klart att 'minstingen' ska skolas in på klippandets bana... Man är väl inte dum;)

ps. Är de inte duktiga, så säg!

8 kommentarer:

  1. Vad kul att ni kan pyssla tillsammans allihop!
    Ps. Hoppas du hittade lite glass ;).
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev inte mer än ett halvt päron;) en annan gång kanske.

      Radera
  2. vilka fina väskor de har sytt... bra gjort både mamma och döttrar!

    SvaraRadera
  3. Vilka jättefina väskor tjejerna har sytt, kan tänka mig att både mor och döttrar var stolta efteråt. Klart att minstingen också ville vara med på sitt sätt.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Vilka små pysselfrön ni har! :-)
    Imponerad!
    Kram från lilla mig!

    SvaraRadera
  5. Jag är jätte imponerad så duktiga de är.
    Vilka fina väskor!
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  6. vad duktiga dom ar, flickorna! skulle garna ocksa vilja gora en sadan vaska, speciellt infor sommaren som strandvaska! (:

    SvaraRadera
  7. Ljuvliga bilder liksom väskorna.

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!