måndag 25 mars 2013

En liten present...


När min älskade mor fyllde år härom veckan kändes det extra roligt att sy en liten present till henne. Hon hade vid flera tillfällen gett mig en liten 'hint' om att hon gärna såg en av mina dukar ligga på hennes köksbord. En sån önskan är inte svår att ta tag i!


Mamma har en stort sinne för inredning och detaljer, så när jag såg kollektionen 'Sew Mama Sew' visste jag att den skulle passa perfekt till mors kök. Ni som läst mina tidigare inlägg kanske känner igen tyget som blev en liten handarbetsväska för ett tag sen. Inte dumt när det blir tyg över;)

Mönstret jag syr efter är en liten omarbetad version av Joanna Figueroas bordstabletter. Som finns med i den här boken...

With Fabric & Thread: More Than 20 Inspired Quilting & Sewing Patterns [With Pattern(s)]

Med lite förlängning har bordstabletten istället blivit en löpare...


Så här blev resultatet!

6 kommentarer:

  1. Så vackert med den nya löparen.Ja, hela fotot.
    Vacker inredning.
    Hälsningar Gudrun

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gudrun! Ja visst har min mor ett sinne för inredning?!

      Radera
  2. En vacker löpare, tycker jag. Och Du har gjort ett smakfullt val av tyger!

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! Dina ord värmer...

      Radera
  3. snyggt... det kan man verkligen kalla en personlig present!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Personliga presenter är ju alltid roligt, om man har tid vill säga;)

      Radera

En liten kommentar värmer hjärtat!