tisdag 12 mars 2013

En liten väska till...


Jag har ofta något lite mindre handarbete på gång. Det är ju inte alltid så smidigt med alla dessa stora quiltar;) Inte heller så lockande att sätta sig framför TV:n med symaskinen i knät!


Dock är en liten virknål eller några strumpstickor med tillhörande garn något mer behändigare.

Jag har mest förvarat dessa små projekt i en plastpåse eller små påsar i papp (typ denna som jag fått på blodgivningscentralen).


De fyller allt sin funktion men är ingen njutning för ögat precis. Då kom jag på att jag kunde sy en väska till av den jag bloggade om för en tid sedan, fast denna gång i en modell mindre. Nu har mina 'handarbetskompisar' en mycket trevligare plats att ligga i;)


Just nu virkar jag för fullt och har blivit helt 'hooked'. Vad jag pysslar med tar vi dock en annan gång;)

Ha en god kväll!

12 kommentarer:

  1. snygg... små fina väskor till förvaring kan man ju aldrig få för många av! Kram...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min vän. Jag försöker ständigt hitta på en ny anledning till att sy något nytt;)

      Radera
  2. Så läcker förvaring du gjort och visst är det kul med en man valt tyg och mönster till själv.
    Gudrun

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gudrun! Tycker om den här kollektionen av tyger... Köpte det till en duk jag sydde till min kära mor. Att det blev lite över är ju en bonus;)

      Radera
  3. Häftigt! Den ser så mjuk ut, och väldig fin! Jag stickar inte, men funderar över att sy någonting att bära runt de småa projekt-- någongintg bättre än en ICA kasse!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du ska sy dig en lite väska;) ICA-kassar är ju bra till mycket, men våra små projekt är ju värda en bättre förvaring eller hur?

      Radera
  4. Jag blev förtjust i Din lilla väska så fort jag såg den. Väskan verkar vara i en behändig storlek och Du har valt snygga tyger, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Din kommentar värmer;) Ja, det är en ganska lagom väska för lite garn och virknål...

      Radera
  5. snygg väska...
    inspirerande blogg du har

    SvaraRadera
  6. Tack för snälla kommentaren! Välkommen tillbaka precis när det behagar. Kul att man kan inspirera lite... Ska kolla in lite hos er också;)

    SvaraRadera
  7. Hej Lena, har du något mönster till de fina väskorna?
    /Maria

    SvaraRadera
  8. Så fin väskan blev, gillar verkligen tygerna!
    Kram Anna

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!