fredag 1 mars 2013

Glömmer tid och rum...


När jag får en stunds kvalitativ tid bakom min symaskin, glömmer jag tid och rum. Jag glömmer att äta, dricka kaffe, gå på toa. Åh, jag blir så rädd att den tiden ska ta slut!


Idag var en sådan dag. Det var för stunden lugnt i huset och jag kände plötsligt mod att quilta ihop ett lapptäcke som legat länge, länge i källaren. Lapptäcket innehåller drygt 1 000 bitar och jag har helt enkelt varit för feg att quilta ihop det med vadd och bakstycke.


Att sy ihop lappar känner jag mig hyfsat trygg med, men det där med frihandsquiltning är ett helt annat kapitel. Tänk om jag skulle förstöra alla dessa timmar av arbete...

Men idag fick jag mod! Kände att det får bära eller brista. Att lapptäcket ligger halvfärdigt i källaren gör ju ingen glad, eller hur!?

Önskar att stunden inte tog slut!

3 kommentarer:

  1. Yay! Den här är så vacker! (Jag följde din länk från Fig Tree Quilts' FB sida :D)

    SvaraRadera
  2. This is so lovely...I have subscribed to your blog...

    SvaraRadera
  3. Det är så vackert, vilka färger! Tack för att vi fick komma och se din vackra atelje och inspireras till vårat kommande husprojekt! Stor kram från lilla mig!

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!