lördag 23 mars 2013

Jag har en dröm...

När jag skriver mina små inlägg är det lätt att tänka att du som läser varit med från början... Men så är säkert inte fallet. Du har kanske hittat hit någon gång utefter vägen och undrar ibland vad det är jag håller på med;)


Därför tänkte jag nu berätta lite - både om mig själv och om min stora dröm.

Jag är först och främst fru och mamma till tre härliga döttrar på 10, 7 och 2,5 år. Nästan ett heltidsjobb bara det, eller hur...;)

Jag brukar lite skämtsamt säga att jag har en passion och en 'profession'... Min passion är som ni säkert redan vet - att sitta och skapa vid min symaskin. Sedan har jag också en profession - ett jobb som jag stortrivs med och som jag ägnar ca 75% av min arbetstid åt. Då sitter jag som projektör och ritar byggnader. Någon gång ibland får jag också lite andra uppdrag som t.ex. färgsättning. Då är jag begravd i golvprover, NCS-kulörer och klinkerplattor! Härligt!

Några timmar i veckan hjälper jag också min man med hans byggfirma. Då blir det lite smått och gott som bl.a. moms, löner och arbetsgivaravgifter...

Sen har jag en dröm...


Hur den exakt ska förverkligas är en liten gåta, men jag tar ett steg i taget. Du har kanske sett att jag ägnat en och en annan timme åt att renovera en ateljé. Jag drömmer nämligen om att öppna en liten butik (först och främst på webben) och att ateljén ska få vara en samlingsplats för sysugna. Jag skulle gärna vilja ha lite sykvällar, då jag ska försöka förmedla lite av den syglädje quiltningen har gett mig.

Drömmen har kommit så långt att jag registrerat en firma hos Skatteverket och Bolagsverket. Mitt lilla företag heter 'Quiltmakeriet' och just nu håller jag på att fixa domän, logga, mailadress och lite annan smått och gott som hör ett företag till...

Tro mig, jag kommer att hålla dig underrättad!

Ha en underbar och solig helg!

9 kommentarer:

  1. Lykke til med butikken, Lena! Benytter samtidig anledningen til å ønske deg og dine en fin påske!
    Klem fra Åsne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack snälla Åsne! Glad påsk på dig också. Skulle verkligen vilja komma och hälsa på i din fina butik framöver... Om ändå tiden räckte till;) Kram

      Radera
  2. Händiga du, låter toppen! Kul när man kan förverkliga sina drömmar. Du är en bra bit på väg.
    Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det ska bli riktigt roligt!

      Radera
  3. Oh, så kul och lycka till!!
    Jag följer med spänning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gudrun! Ja, den kommande tiden är allt lite spännande;)

      Radera
  4. Å, vad det är härligt med drömmar :)! Du kommer absolut att få förverkliga din, och det ska bli spännande att läsa om. Mitt första besök här, men inte det sista! Ha en fin helg i vårsolen.

    Kram från Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh känn dig varmt välkommen hit! Roligt att du vill titta in igen framöver;)

      Radera
  5. Jag är glad att Du "uppdaterade" för till exempel min del. Jag läser med spänning det Du skriver och vill gärna "följa Dig på Din resa".

    Dollandesign

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!