tisdag 19 mars 2013

Och jag som inte skulle...


Jag sa ju det bestämt! Att inte börja på något nytt förrän jag sytt färdigt några av mina halvfärdiga projekt - de i UFO-garderoben ni vet...

Men härom kvällen kunde jag bara inte hålla mig! Jag har länge tänkt att sy vad man kallar en 'sampler quilt'. Det är en quilt där varje block är unikt. Man syr i det här fallet 30 stycken block och alla är de olika!


Tygerna jag kommer att använd är från samma kollektion 'So Sophie', så det kommer ändå att bli harmoni i quilten. Denna lilla 'bunt' har legat alldeles för länge i min samling av tyger. Inte en dag för tidigt att skära den i bitar;)


Det kommer att bli lite pill, men fördelen är att man bara behöver göra lite, lite i taget. Om jag kan hålla ivern i styr, vill säga...


ps. Nu är jul/vintergardinerna nere;) Våren är välkommen precis när den behagar. Just ikväll känns den dock väldigt långt borta, eller hur?!

1 kommentar:

  1. En underbar tygcirkel från So Sophie som Du nu ska göra något spännande av. Jag ser fram emot att få se hur det utvecklar sig!

    Dollandesign

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!