lördag 9 mars 2013

Triangelquilten snart klar!

Det är lugnt i huset. Klockan närmar sig ett på natten (!) och vi har haft familjemys ikväll. Det var mellantjejens tur att välja mat och aktivitet. Det blev film - 'Tingeling och vingarnas hemlighet' och hemmagjord pizza med bl.a. mozzarella. Det sistnämnda var mycket viktigt;)


Jag har under de senaste veckorna jobbat vidare på min quilt med trianglar. Nu är både toppen klar och baksidan har också fått sin omsorg. Ville inte ha bara ett sorts tyg på baksidan utan få lite liv även på den sidan. Sent härom kvällen (därav den dåliga kvaliten på kortet) satt jag länge och tittade på det material jag hade att jobba med och sakta men säkert formades en plan.


Jag fick en triangel över från framsidan, så den blev ett naturligt inslag på baksidan av quilten. Hoppas detta kan bli bra;)


Får säga att sprättaren var min bästa vän då jag skulle sy ihop alla rader med varandra;)


Det var minst sagt lite knepigt att få 'stjärnornas' alla sömmar att passa ihop. Men med lite pauser och några djupa andetag gick också det vägen!


Nu ska denna lilla skapelse också quiltas ihop med vadd. Vet faktiskt redan hur jag ska sy denna gång. Längtar...

2 kommentarer:

  1. Vilken trevlig topp, så fint med alla stjärnorna som bildas! Har även jag kikat runt i din blogg och tittat på allt fint du sytt! Tack för din titt och hit kommer jag gärna tillbaka..Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Härligt med familjemys!
    Så fina konstverk du kan skapa!
    Kram Anna

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!