söndag 17 mars 2013

UFO:n i garderoben...

Jag har en massa UFO:n i garderoben!


Nu menar jag inte några farkoster från yttre rymden, utan vad man i bland annat 'quiltvärlden' kallar (u)n(f)inished (o)bjects!

I iverns och inspirationens hetta har jag oerhört lätt för att börja på något nytt, även om jag inte är färdig med det jag håller på med. Ni som tittar in hit med jämna mellanrum har nog sett att jag gjort några tappra försök att göra färdigt ett par quiltar...

En beställning av ett halsband som blev klart idag;)

Förutom dessa har jag fler projekt liggandes på min 'UFO-hylla'. Det är både Tildakaniner, Tildadockor, quilttoppar, samt löften om både halsband, armband, flygelöverdrag och ca 40 meter panelgardiner.

Härom dagen tog jag tag i ett UFO och sydde färdigt en vepa som ska hänga i ungdomarnas rum i kyrkan. Den har legat tillklippt och färdigpressad i källaren i så där... ett halvår. Hm... Det tog säker hela 30 minuter att sy färdigt;) Va lätt det är att skjuta upp saker och ting som egentligen är en baggis! Nu ska den bara hängas upp också.


I helgen bytte vi lokal på mitt jobb, därav löftet om 40 meter panelgardiner. Detta projekt håller jag på att avsluta i dagarna och hoppas kunna hänga upp dem i början av veckan. Det var löpande band principen som gällde och faktiskt ganska avkopplande att bara sy lite raka sömmar. Dessutom var det toppen att min kära mor var på besök. När det kommer till sömnad är vi ett superteam hon och jag!

Är det bara jag, eller är det någon annan som har ett UFO eller två hemma i skåpet? Berätta;)


Kanske förresten ska ta tag i ett annat UFO idag och ta ner mina julgardiner... Eller ska jag fortsätta intala mig själv att det är vintergardiner?

Nej, nu får jag nog välkomna VÅREN i köket!

3 kommentarer:

  1. Jag har inte så många ufon, men massor av projekt i huvudet som nästan känns som ufon, eftersom de aldrig blir av!
    Bra jobbat med gardinen, det är ju faktiskt sannerligen vår!
    Kram...

    SvaraRadera
  2. Vad fint mitt nya halsband är!Helt klart mina färger. Tack, vännen!
    Kram! B.

    SvaraRadera
  3. Här finns en hel del ufon. Måste nog helt enkelt ta tag i några snart så att ufo-listan minskar. Känns ju alltid så skönt när man gjort klart något som väntan länge.
    Kram Anna

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!