fredag 19 april 2013

Dille på kuddar...

...och presenter till 40-åringar!

Än en gång har en kär vän gått över 'gränsen'... Tja, eller snarare fyllt 40;)


I helgen var vi bjudna på fest och vad hade vi åter igen med oss som present, om inte en liten kudde till! Fantasin flödar här i huset;)

Den här gången sydde jag efter ett mönster som heter 'Swoon'. Det enda var att jag fick ägna en rejäl stund åt matematik först, då mönstret var ganska mycket för stort för kudden jag hade tänkt. Dessutom hade jag bara 10x10-inch rutor att sy med. Men efter en stunds hjärngympa sattes rullkniven igång.


Tygerna jag valde är från en kollektion av AdornIt som heter 'Capri Blue'. Jag föll för den här kollektionen när jag var på min resa till Houston förra hösten. Sedan dess har de bara legat och väntat på rätt tillfälle att skäras itu.

Jag måste ha gjort matematiken någorlunda korrekt för bitarna passade faktiskt ihop!


När bitarna sytts ihop var det dags för att quilta ihop blocket med lite vadd. Jag valde att sy 'i diket' som det kallas. Precis i sömmen mellan två olika tyger.

Känner jag mig rätt, kommer jag snart sy några kuddar till. Denna gång till mig själv!

Ha nu en skön helg!

1 kommentar:

  1. Blocket "Swoon" har jag inte sett tidigare. Men det var ett fint block, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!