tisdag 16 april 2013

I grödornas tecken...


Det är ju inte bara jag... Utan visst är det så att så fort graderna stiger så smått, vaknar något grönt till liv inom en? Nu pratar jag naturligtvis om lusten att så, plantera och få jord under naglarna.

Idag gick jag en sväng på torget i stan och köpte lite blommor. Det var hög tid att slänga gammal ljung och vissna blommor ute på trappen. Nu är den fin igen och pryds av bl.a. minipenséer och murgröna.


Känner mig dessutom riktigt nöjd över köpet av orkidéer. Hela 45 kronor stycket och då pratar jag 2-stänglade och höga och fina! Jag brukar falla åt vita blommor, men denna gång ville jag testa lite färg...


Lite frön har också kommit i jord ikväll. Jag har ingen avancerad drivbänk, utan bara några mjölkpaket, såjord och fina frön av tomater och gurkor. Med lite kärlek och omsorg hoppas jag på en god skörd senare i sommar!

Har du något 'grönt' på gång?

1 kommentar:

  1. haha... jag har inget grönt på gång, bara brunt! På alla livets områden! :-)
    Fint du har gjort, kram...

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!