torsdag 11 april 2013

Kudde till en kär 40-åring!

I förra inlägget berättade jag lite om vår resa till Italien.


Eftersom min kära vän skulle fylla år 'där nere' ville vi naturligtvis ta med oss en present. Jag fick då tanken att sy en kudde. Det är ju roligt att ge bort något som man lagt lite 'tid, själ och hjärta' bakom…
Jag fick hålla mig till de tyger jag hade på 'lager' och valet föll på ’Love & Liberty’ av Robyn Randolph. Kollektionen innehåller ljusa tyger i turkos, lime, beige och rosa.

Projektet började med att skära ett antal fat quarters i remsor på 2,5 inches. Dessa skars i sin tur upp i mindre bitar för att sys ihop i ’förskjutna rutor’.


När väl rutorna var ihopsydda, quiltade jag fram- och bakstycke med ett vågigt stygn som blev precis lagom dekorativt. Tycker jag i alla fall;)

Hoppas att kudden kommer att ’slitas med hälsan’ och bli ett naturligt inslag vid slapp framför TV:n eller med en god bok i knät;)


5 kommentarer:

  1. Supersnygg kudde! Ljusa, härliga färger som förmedlar glädje även till den som bara får titta. Kärlek och frihet, det är fina grejer det. Kram, Berit.

    SvaraRadera
  2. Vad fin! Härligt Italien såg ut också :). Ha en fin helg framöver. Kram

    SvaraRadera
  3. Den är supersnygg! Tackar, Tackar. Kram Jennifer

    SvaraRadera
  4. Det var mycket harmoniska tyger som Du sytt kudden i, tycker jag. Kviltningen var vacker och förhöjde arbetet.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  5. Har redan somnat på den en gång! Patric

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!