onsdag 24 april 2013

Många sidor på en 'planka'

I min ateljén har arbetet mer gått över från renovering av lokalen till att fixa till lite inredning.


Just nu håller jag på att göra en hylla som jag ska ha tyger i. Mannen min har sågat till skivor i MDF, som jag nu håller på att måla och måla och måla... Det är som sagt många sidor på en 'planka';)


Jag vill grunda allt två gånger innan vi sätter ihop hyllan. Det är ju inte så smidigt att måla alla skrymslen i en hylla, utan lättare att måla allt för sig.


Längst ner i hyllan ska jag ha skåp. Luckorna är de som tidigare suttit i husets kök, som nu bara fått en liten uppfräschning av vit färg. Tanken är att sätta något fint tyg på insidan av vitrinluckan. Det kan nog bli bra;)


Sedan ska hyllan delas av med en bänkskiva. Överdelen blir en öppen hylla med pärlspont som bakstycke. Där kommer jag som sagt förvara 'bolts' med tyger.


Längtar...

5 kommentarer:

  1. Många sidor på en planka, men i taget. Snart är du klar. Det blir fint. Många sidor i en bok. 234. Manus nu på tryckeri. Längtar...
    Berit.

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att se näur resultatet sakta växer fram och bildar en helhet i harmoni :)! Ha en härlig helg.

    Kram från Maria

    SvaraRadera
  3. Åh, det kommer bli super :). Ser fram emot bilder på resultatet! Hoppas ni mår bra hela familjen å att ni får en riktigt fin helg. Kram

    SvaraRadera
  4. Lycka till. Det kommer säkert bli kanonsnyggt när det är klart.

    Ta chansen att vinna en valfri sport-bh från Timarco. Tävla gör du här:
    http://villafreja.blogspot.se/2013/04/timarco-tavla-om-en-sportbh.html

    Kram.

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!