onsdag 17 april 2013

Naggande god...

Medan mina stora tjejer är på scouterna, mannen på kundbesök och minstingen 'mamma-jag-låna-din-ääääpaaad-liten-stund' sitter och kopplar av med just den saken, har jag fått en liten, men ack så naggande god tid framför symaskin, samt nål och tråd.


Dels har jag sytt ett nytt block i min 'sampler quilt'. Jag ska väl i ärlighetens namn erkänna att jag inte är helt vän med färgerna i vissa tyger... Men jag hoppas att det blir bra när allt sys ihop. Annars får jag väl se det som ett träningspass i 'sampler quiltning';) Det var ju som sagt tyger jag hade 'på lager'...


Sen har mina två quiltar jag tidigare bloggat om legat länge och väl och väntat på att få lite handpåläggning. Kantbanden har jag sytt dit med maskin, men jag vill sy sista sömmen för hand så den inte syns. Väldigt avkopplande faktiskt...


En vacker vårdag får jag ta ett par bilder av de färdiga 'alstrerna'. Det kommer bli tomt men skönt att få dem helt klara!

Kanske blir det lagom till grillpremiären. Då kan det ju vara skönt att svepa in sig i en pläd, eller hur?

6 kommentarer:

  1. vilka fantastiskt söta döttrar du har... mysiga & trevliga. Tänk att de cyklar ända hit för att få sälja några blommor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh de ville sååå gärna åka bort till er! De var så glada när de kom hem.

      Radera
  2. Va duktig du är med dina tyger Lena. Förstår att du njuter i fulla drag. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Linda. Ja, jag njuter när jag får en stund över att skapa! Kram

      Radera
  3. Ditt skapande ger mig inspiration. Att våga. Den här helgen ska jag läsa slutkorrekturet på min bok; Livet på tingsrätten. En domstolssekreterare berättar.Det är mitt projekt just nu.Kram, Berit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh va spännande Berit! Glad att min inspiration räcker till fler! Ser fram emot att läsa din bok när den är klar. Kram och tack för att du tittade in!

      Radera

En liten kommentar värmer hjärtat!