måndag 22 april 2013

Tack för matjorden...


Vi har fått 'husdjur'... Riktigt irriterande husdjur. De gräver små gångar och underminerar vår tomt. De är säkert gullig att se på, men jag ogillar starkt alla högar med jord!


I helgen grävde vi bort alla högar och nu återstår det att se om de små liven är kvar och vill göra nya, eller om de dragit 'västerut'.


I lördags, då jag skulle fylla mitt nya växthus med matjord, försökte jag dock se något positivt med det hela. Det var ju faktiskt en riktigt fin leverans de små djuren levererat!


Tack för matjorden alla små mullvadar;) Men nu behöver jag inte mer...


Som så många andra städade vi lite i trädgården och det som kunde eldas upp la vi på en liten brasa! För att fira det fina vädret, passade vi på att premiärgrilla lite korv!

Mums.

1 kommentar:

En liten kommentar värmer hjärtat!