måndag 20 maj 2013

Dagens boktips!

Vissa böcker lämnar spår efter sig. När man lyssnat på eller läst sista meningen vill man bara låta handlingen landa inom en på något sätt.

Omslagsbild: Springfloden

Ibland börjar jag på en bok och tänker: 'Nej, livet är alldeles för kort för att ödsla tid på denna.' Men min senaste bok, som jag lyssnade färdigt på för någon vecka sedan, var en bok i en helt annan klass.

Utan några direkta förväntningar, fångade den mitt intresse nästan från första 'raden'. Och det är både författarnas och uppläsarens förtjänst. Författarna har skapat karaktärer som man bara vill veta mer om och Tomas Bolmes uppläsning gör allting bara bättre.

Ja vad heter boken då? Jo, 'Springfloden' av Cilla & Rolf Börjlind.

Har du tänkt att ligga i hängmattan med en god bok på magen eller i öronen i sommar, kan jag varmt rekommendera denna.

Är ditt bibliotek dessutom anslutet till e-lib kan du låna e-boken helt gratis!

1 kommentar:

  1. Håller med. Spana in min recensionsblogg.
    http://recensionidag.wordpress.com/2013/05/30/cilla-och-rolf-borjlind-springfloden/

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!