torsdag 2 maj 2013

Framsteg i ateljén!

Jag är trött och kroppens alla delar värker. Men på ett skönt sätt! Det är nämligen sviterna efter en härlig, intensiv och händelserik gårdag i ateljén. En färdig ateljé känns faktiskt riktigt nära.


På morgonen visste jag inte riktigt hur dagen skulle se ut, dock visste jag att jag skulle arbeta. Så 'finkläderna' var ett faktum. Kanske snart får göra en liten investering på nya jobbarkläder;) Byxorna hänger snart inte ihop, men sköna är de!


Då vi satt i vårsolen och tog en fika på förmiddagen, sa min man de efterlängtade orden... Han ville hjälpa mig sätta ihop lite möbler till ateljén! Mitt hjärta jublande, för jag har inte kunnat göra det utan hans händiga hjälp.

Jag har ju tidigare bloggat om hur jag målat träbit efter träbit. Nu äntligen skulle de sättas ihop till en tyghylla!


Min första uppgift blev att montera ihop lite IKEA-stommar till underredet av mitt skärbord. Helt vanliga köksstommar som ska toppas med två bänkskivor. Vilken underbar yta detta kommer att bli att skära tyger på och lägga ut dem i olika mönster...


För att sätta lite piff på stommarna till skärbordet kom vi på tanken att sätta lite pärlspont på sidorna. Nu fick bänken helt plötsligt en mysigare karaktär, eller hur?


Efter att stommarna satts ihop blev det min uppgift att spika pärlspont som bakstycke på tyghyllan.


Nu återstår det spackling och slutmålning av alla trädetaljer. Sedan är tygerna välkomna att pryda dessa möbler! Åh så roligt det kommer att bli!


Ha en härlig dag mina vänner! För min del nalkas det tyvärr begravning om några timmar... Är det inte så livet är? Glädje och sorg går hand i hand och avlöser varandra...

Har du en liten stund över, så får du gärna skicka en liten kommentar. Det vore så roligt att höra från dig och 'se' vem du är;)

12 kommentarer:

  1. Vilken härlig ateljé du får.Kul att följa din inredning.
    Kram gudrun

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gudrun, ja det är en 'dream come true'...

      Radera
  2. Vad bra det blir! Där kan du få utlopp för all din kreativitet. KRAM Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, för ett 'utlopp' är just vad jag behöver;) Kram och tack för kommentaren!

      Radera
  3. Vilken lycka med egen ateljé! Ser också ut att vara ett stort rum som du får fylla med tyger och annat "godis" . Tråkigt med begravning, men som du säger:glädje och sorg går hand i hand...Ha ett skönt veckoslut i dina sköna jeans!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är lycklig över mitt lilla 'paradis'. Ha det gott!

      Radera
  4. Vilket underbart paradis du kommer att få. Det skall jag drömma om åt mig själv.
    Väldigt inspirerande att se bilderna på hur det utvecklar sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för uppmuntrande ord! Visst måste allt börja med en dröm, eller hur!? Det var precis så det började för mig...

      Radera
  5. Vilket underbart syrum du kommer att få! Jag följer er arbete med nyfikenhet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va roligt att du vill vara med på min lilla resa! Du är välkommen hit så ofta du vill!

      Radera
  6. Så himla fint det ser ut att bli! Kommer du att satsa på detta, jag menar, eget företag?
    //bara anna
    annacecar.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har redan tagit steg till ett eget företag. Kolla gärna in detta inlägg, där berättar jag mer;)

      http://www.visitmyhaven.blogspot.se/2013/03/jag-har-en-drom.html

      Radera

En liten kommentar värmer hjärtat!